Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
Děkuji moc…….on je to můj malý badatel. Moje sestra mu slíbila že mu uvaří med z pampelišek… tak si vzal velkou káru u dědy na zahradě a šel an pole… pak přijel a ségra mu říká teď je musíš spočítat, musí jich být 400. tak si dělal na zahradě kopičky po deseti.. měl jich přes 500….. tak má medu , že bude sladkej až za ušima 🙂 dobrou noc Pavlínko…..
Aguška
Aguško, mám slzy v očích! Takových maminek jako ty a takových paní učitelek kdyby bylo víc…:o)
Hned by se některým dětem, učitelkám i maminkám líp dýchalo.
Vzpomenu si na vás dost často a tyto odstavce mě moc moc moc těší a dávají mi naději, že snad to naše školství zas tak v háji ještě není – svítá na lepší časy?
Úplně si Péťu v tom lese za Májem představuju:o)
Přeju pevné nervy a hodně sil do závěru šk. roku, vy to zvládnete!
Ještě pro malé doplnění, pro Ty kteří tuto diskusi bedlivě sledovali…….Petr je ve škole moc rád, paní učitelku má také velmi oblíbenou. Máme tam ve školní družině i „BOHYNI paní MÍČKOVOU“ On je z ní úplně vedle, ona je podle jeho slov prostě skvělá!!!!!!!! Nechá je klouzat v ponožkách po chodbě (a pozor, to jsou Péťova slova) – ona ví, že se vylítáme a budeme hodný! Takže při každé takové klouzačce to odnesou jedny ponožky, ale čert je vem! Chodí s dětmi i do lesa, teď posledně stavěli mravenečkům domečky z kůry stromů, z chrastí, větviček a listí…!!!!!Petr přišel domů a byl jak v sedmém nebi. Paní třídní si ho chválila na pracovní činnosti – PRV- sázeli kytičku, tak prý jako jediný ze třídy si vzal lopatičku a pěkně ze strany přihrnul zem, hned věděla že už to někdy dělal. No jasně, klidně si na balkóně přesazuje kytky, ten bordel? nepřejte si vidět, musím se pak v duchu smát…ale je vážně šikovný..jeho pokojík je jeden vcelký přírodovědecký nepořádek, tam se nikdo kromě něho nevyzná… ale co, hlavně že už je zase psychicky v pohodě, Díky Bohu! Ten první půl rok byl vážně šílený! A tak tedy v té škole snad obstojíme, paní učitelka říkala, že na opakování už to není, ale v druhé tř by ještě plaval a tak nám zbývají ještě 2 měsíce tvrdé práce, aby jsme do té druhé třídy proklouzli. Minulý týden si dal ruku s paní zástupkyní na to, že když přečte přes ten prodloužený výkend 4 stránky ve slabikáři, dostane pochvalu…. Přečetl. Dneska od ní přinesl pochvalu v notýsku! Nezapoměla na něj, bylo to moc hezké, on byl šťastný jak blecha když mi to ukazoval. Jsem moc ráda, že jsme přešli na ninou školu… mějte se krásně a přeji Vám všem moc a moc lásky u takto malých dětí…. Aguška.
Aguška
Děkuji velice za tento příspěvek. Jste velmi hodný za to, že jste to sen vůbec napsal…..jJá si to velice uvědomuji, a také mu pomáhám jak se dá… toleruji jeho lásku ke zvířatům, k přírodě, ke květinám a hlavně to jeho věční sbírání kamenů…. máme doma šutry úplně všude… v květináčích u květin, na poličkách, on jich má plný pokoj… našemu známému sbírá kameny do terárií a na zahradu na skalky…. stačí mu kyblík a třeba i jen obyčejný šroubovák… někdy žasnu co přinese za skvosty…..Pak je vyrdhne kartáčkem a studuje jejich strukturu a barvy..Teď se zamiloval do květin, pěstuje ze semínka chryzanténu a fazolky…. dneska už mu vyrašil klíček a on se na to koukal s velkým zaujetím, když jsem tam přišla a ptala jsem se ho na něco tak mě okřikl – TICHO! jak kdyby poslouchal jak to roste….na letní tábor pojede ke koním. Moc se těší.. Miluji ho a proto i když s láskou jsem na něho přísná, ale i kdyby se nikdy nenaučil číst, byl by navždy mím malým šmudlou…Věřím, že to zvládnem, lepší se a za to mohu poděkovat jen a jen jeho třídní učitelce a pak paní učitelce která ho doučuje čtení. Doma cvičíme jako o život…on se snaží, ale někdy má také své dny , kdy to absolutně nejde….ale jinak vím, že je to můj malý přírodovědec a to co nepřečte tak vicítí lépe než kdokoli jiný…. Ještě jednou Vám děkuji za Váš příspěvek… Aguška.
Aguška
Ja sam byl timto ditětem, a trpěl jsem na učitelky. maminka a tatinek to zachraňovali jak to šlo. Všichni v rodině štidovaní inženýři, dědeček k tomu profesor na gymnaziu, maminka sefredaktorka a tatinek reditel, babicka sef-ucetni. Ostatní stařešinkové mi umřeli,ale byli také šikovní, a uměli mnoho..Jen ja byl na matiku, datumy, cestinu, chemii,vsecko co se musi bezmyslenkovite ucit na zpaměť uplně blbej. Zajimave je to, že příroda mě obdarovala i přesným opakem, mnoho kladů a věcí co málokdo zvládne. Učím se rychle věci které jsou podstatné, které dle mého úsudku mají smysl. Teď je mi skoro 30 a dokážu inteligencí a logickým myšlením předčít všechny v naší rodine. Jen ta ma dislekcie. Na zakladni škole jsem byl vyjimecne jiný, mimo kolektiv, který jsem nechápal, absolutně jsem nechápal jejich bezvýznamné myšlenkové pochody.. To majoritně nechápu i teď. Ale jedno je jasné, pokud je dítě ve škole jakoby hloupé, má ješě druhou stánku, tu kterou nikdo nevidí, jeto nesmírné nadání na něco, co hledá ono samo.Jne mu to chce dát šanci to najít, a né ho nechat ubíjet primitivitou dnešních lektorů. Můj dědeček jakožto profesor duševně krvácí, když vidí v jakém stavu je školství, děti a inteligence professorů. nadruhou stranu jim všem děkuji, že mě velmi pomahali v životě. Snažili se mě navést, i když se jim to dost často nedařilo,ale to jen proto, že jsem byl neobvyklý. Ale děkuji jim za to, neboť dělali opravdu maximum. A to si myslím že je podstatné.
Navíc děti jako já nenávají autority, neuznávají systém motivace, neuznávají nic, než své myšlenky, a ty VY! musíte pochopit!!! trávic s ním čas a pochopit to po ččem touží. Myslím že teď existuje škola, která se zaměřuje na tento tp dětí. Na velmi nadané,ale jinak v zakladni škole mimo kolektiv. Já sám zaviděl na zakladce jedné holce, která měla samé jedničky. Pořád se učila, a mě tvrdila že ne. Měl jsem kamarada, který na střední škole neměl za celé 4 roky ani jeden sešit. On si všecko co profesorka, nebo profesor řekl, on si to pamatoval!! Tak na to zapomeňte, takoové vaše dítě nebude. Pokud ma takovehle problémy, je myšlenkama jinde, a jen a jen strádá. Je to zmé zkušenosti, a vím že to je pro dítě to nejhorší co může být. Musíte s ním cítit a být s ním,. To mu dělá dobře a má oporu. Jako malý jsem byl velmi bitý,ale nepomáhalo to. Těmto dětem pomůže pouze porozumění a harmonie..láska… Pakdokáže neuvěřitelné. Pokud mu nepomůžete, byť má své nezlomitelné vnitřní já, může se zvrhnout s myšlenkou na útěk, který však nemá smysl,ale to ono neví, na to potřebuje Vás !!!
JayJay
Jako motivaci jsem zvolila za každou jedničku- deset korun….! Tak jsem zvědavá jak to bude pokračovat, zatím to funguje….Moc rád si Péťa kupuje hračky, mlsky, obrázky , včera byl ve zverimexu……Jsem zvědavá jak to pak zastavím…no ale co se dá dělat, motivace musí být a pak budu muset vymyslet něco zajímavějšího a hlavně ne z finanční oblasti… hihihi To jsem tomu zase jednou dala….
holky..jeste jsem predevcirem cetla nekde tohle a plne to vystihuje nase skolstvi:))))…..Jak dlouho jeste dokazeme dnesni deti pripravovat ve vcerejsich skolach s predvcerejsimi metodami na zitrejsi problemy?:)))(doufam ze ja uz jsem jinde:)
Agusko…….tak to je vse prima….drzim palecky
Mirko…..se mnou do střetu???…neni možná:))))….v poho…..ale budes mi za to pozitri drzet palce ano?.)))
Agusko !Fakt před Tebou smekám.Museli jste s malým dost vytrpět ,ale zvládla jsi to na jedničku.Mějte se prima!
Mirka