Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Neporozumnění ze strany učitelky?
Dobrý den, chtěla bych ve stručnosti nastínit sotuaci..Mám sedmiletého syna,jsem šest let rozvedená a žiji s přítelem. Spolu do,a jsme v pohodě, mám ještě 14letou dceru. Péťa je aje emocionálně citlivý a se svým otcem teď trošku válčí díky jeho nové přítelkyni.Což by se dalo ještě zvládnout.Ovšem větší starosti mi dělá škola,jeho nástup byl vcelku dosti hektický.Velké potíže se čtením, denně trénujem po chvilkách.Potřebuje k tomu více času než ostatní děti,potvrzené i paní učitelkou.Jeho chování je ve škole hyperaktivní.S paní učitelkou si moc neporozumněli a tam myslím je zakopaný pes.Petr se snaží,ale po nedorozumnění v prvním měsíci září je asi s pocitem nedůvěry v paní učitelku nějak zablokovaný.Ve třídě je asi „6 zlobilů“ a Ti se postrkují a perou se.Tak má Petr neustále poznámku jednu za druhou- po zvonění není na svém místě/ přišel v 7:56 nestačil se převléct, proto nemohl cvičit / je neukázněný…Po probrání všech situací, co a jak bylo, s Petrem, je vidět,že zcela vždy není vina na jeho místě.Paní učitelka říká,že už Péťu znají!Jsem s ní neustále v kontaktu,ač mi například nevěřila,že denně cvičíme písmenka,děláme pokroky.Navštívili jsme i pedagogickou poradnu a psychologa.Podle těchto lidí je Petr emocionálně stresovaný.Včera dostal i antidepresiva, neboť se začal počúrávat.Vidím,že kontakt s paní učitelkou vřelejšího rázu asi nedosáhnem.Všichni mi říkají,že je chyba u pedagoga.Péťa je doma vcelku v klidu,ale ve škole je to karambol.Přiznávám,že je typ toho, kdo se rád vyhřívá na sluníčku a je v popředí, ale sám od sebe agresivní není a na to si stěžuje jeho učitelka.Nechci nikomu křivdit,ale ona ví, že je v depresích a i tak ani trošku nepřihlídne.Dneska třeba mohla chviličku počkat než se převleče,přišel přece před druhým zvoněním.Nesl dárek paní učitelce ze školky,ona už tam odpoledne pak nebyla.Myslím,že ze strany jeho paní učitelky už jsou to schválnosti,protože si s tím dítětem neví rady.Když jsem před měsícem jí prosila,aby ho přesadila dopředu k sobě,aby byl hodnější,tak řekla, že neví, protože zlobily nemůže dát k sobě a že neví co s nimi.Že už jim slíbila kino, aby byli hodnější-v říjnu,do dnes se kino nekonalo, jak je chce tedy namotivovat? Chci jít za ní do školy a říct jí už svůj názor,že je to schválně.Ale chtěla bych ještě slyšet názor někoho z řad odborníků.Poznámky nosí skoro 2x do týdne.Ale myslím,že to je věc,kterou by ona měla řešit sama jako pedagog,a né já pak doma.Dívá se na mě,když s ní mluvím,jako kdyby on byl pohroma školy.To abych ho dala pryč už mi říká i starší dcera, co dělat? Děkuji za odpověď.
No to já nevím, ale připadá mi tak v mém věku. Je mi skoro 35. Ona mi tenkrát řekla, že těch dětí má ve třídě víc a že je nemůže dát dopředu všechny vedle sebe….abych to řekla zcela stejně…Oni mají na nástěnce nějaké obrázky, k účelu zapojit se a být ukáznění…ale jak to dělají nevím. Když já mám pocit, že by raději pracovala s poslušnými děvčátky, které sedí… mlčí… odpovídají pouze když jsou vyzvány…no prostě kdo nezlobí není náročný, nebere tolik energie a když teda zlobí tak jaképak pochvaly a úsměvy. Ale je pravda,že když jsem jí prostě vysvětlovala, že když vydrží Petr sedět 45 min při hodině, tak že pak ten pohyb nutně potřebuje…!!!!!! tak aby teda se nerval s klukama, ať ho něčím zaměstná, já to také tak dělám, pomáhá mi s čímkoli.Je velmi šikovný, když ho nechám, uvaří si, usmaží si vajíčka, připraví na palačinky, ví co se do čeho dává. Vyluxuje, uklidí nádobí, dojde pro rohlíky- má rád čerstvé… je prostě šikula.Já ho vždycky pochválím a on je na sebe hrdej že to dovede…Jemu nedělá problém, když potřebuji něco dodělat, aby mi řekl – tak já si to udělám.Prostě chlap. Ale ta škola. Jenže takhle si ho v těchto věcech chválila i paní učitelka Irča…. že pro to žil pomáhat, být jí nablízku..a abych se vrátila tak tedy dvakrát přinesl pochvalu za přinesení kaštanů a pak že roznášel sešity a zametal po výtvarce třídu…Myslela jsem si ,že to bude ok… jenže to bylo opět jen dočasné..dokud jsem dvakrát týdně volala do školy…Jenže já také chodím do práce a mám tady lidina poradnách a nemůžu klientovi uprostřed řeči říct… teď si dáme pauzu,já musím volat do školy…asi by se sebral a šel pryč. Takže se třeba dostanu k telefonu po půl druhé a to už ona tam není…Prý není tady z města a tak asi dojíždí normální linkou..takže jde o čas. a když jsem nechala v knihkupectví dva tisíce za příručky a knížky, abych jako byla moudřejší… a Péťovi sešity na cvičení… tak jsem měla radost , že mám možnost mu dobře pomoci a poradit. Ovšem po měsíčním cvičení byl Kája- přítel za ní ve škole a když jí to říkal , že denně u toho strávím s tím klukem mnoho času, tak řekla “ A Vy opravdu cvičíte? “ Ach jo, pak jsem měla chuť ty knížky vzít a hodit je k rybám…!
jezisi co to ctu?….ze nemuze mit zloboli vepredu?…tak vzkaz mile pani ucitelce(ani mi to osloveni nejde z pusy)ze prave tyto deti MUSI byt vepredu…aby mely jeji pomoc…to ti reknou i vsude v PPP…hele s temi zloboli…porad ji jeste jednu vec….ja mam takovych sigru 5 maji denne hodnoceni od deti ze tridy kdo s nich byl ten den nejlepsi a proc…protoze v konkurenci ostatnich nikdy nemaji sanci cokoli vyhrat nebo byt nejlepsi…deti vzdy na konci vyucovani reknou a odhlasuji kdo z nich dostne na nastenku ferdu…kdo z nich jich ma jako prvni pet dotava pochvalu(a pritom se treba chovaji hur nez zybtek tridy) a pak znova…kupodivu to pomaha……jeste jeden dotaz….ma dana ucitelka vlastni deti???????
Aguska (6. 1. 2007 v 18:22):to s tim vytistenim je vyborny napad
No a abych to nějak dobarvila pro Vás , tak rodičovská schůzka probíhala u nás tak, že nám třídní řekla, jak jsou děti šikovné,že se snaží.. jaké jsou akce , co bude nutné jim obstarat do školy na PRv a kdy bude besídka…pak řekla, že v tom množství třeba ani nepostřehne co se někomu děja,tak aby rodičové řekli, pokud je něco čeho si ona nevšimla. Nikdo nic neříkal a tak se všichni rozešli. Jen jsem tam měla zůstat já a ještě jedna maminka. Toť vše.Protože jsem rozvedená a tatínek dětí má partnerku „diktátora“ a děti s ní mají problém- nesnesou se,emocionálně jsou v této oblasti úplně v háji,tak se snažím být kouzelník.Vysvětluji, povídám, dávám lásku i za toho tátu,což je stejně málo platné,trochu je to lepší, ale prostě to špatně snášejí.A protože jsem paní učitelku s tímto problémem seznámila, že když se od něho Péťa vrací, dávám ho pak tři dny dohromady a podobně…Její výsledný názor je ten, že Petr trpí , že jako rodiče jsme odloučeni a on na sebe upozorňuje.Je agresivní, strká do dětí a pod.Takže tohle se nám nakupilo ještě s tou školou a jsme kde ? v háji.Doma si připadám jako v psychologické oradně, ale funguje to, oni se děti vždycky seberou.Ale ta škola k tomu,fakt děs. No ale to jsem odbočila. Já jsem chtěla říci, že mi na rod.schůzce úča řekla, že musím být trpělivá,důsledná a hlavně CHVÁLIT!!!! Trefilo by mě v tu chvíli.A pak se tam nachomítne úča odvedle a s úsměvem na rtu mi řekne….“Jó my už Péťu známe!“ Tak to vám nezbyde nic, než se kousnout do tru a raději se ovládnout a snažit se vydržet.Protože jinak bych jí pěkně od plic musela položit otázku, kdy měla možnost ho tak dobře poznat jako JÁ.No a nějaké kontakty kromě poznámky a asi dvou sdělení od třídní? tak to jsem neviděla , neslyšela! Nějaké volání od ní? nebo sms…no to bych asi spadla ze židle radostí. To uháním všechno já.Slíbila že se spojí s tatínkem Petra a domluví mu (řešily jsme věc ohledně učení, když je u něho na výkend) HIHI ..číslo jsem jí dala 1.12.2006 a co by jste asi tak řekly že se dělo? No nic. Ta to má vážně na háku s klidem v srdci,a s myšlenkou, že jsem přiblblá máma a on je mazánek.Když jsem jí volala a chtěla vysvětlení zase kvůli poznámce,řekla mi , že on si v hodinách hraje a nedává pozor a pak mu toho hodně uteče. Chtěla jsem aby ho přesadila, protože seděl v poslední lavici.Co mi řekla? Že neví, protože nemůže mít všechny zlobili v první lavici.Tak jsem řekla, že to chci. Byl přesazený na 14 dní! a už je zase jinde.Tak kdybych se rozkrájela tak ona si asi povede svou. On je zlobil a jím zůstane……Také mi řekla, že neví co s těma klukama má dělat, že už jim slíbila i kino (první týden v říjnu) no kino se do prosince nekonalo…..ano šli, ale až 20.12 a to šla celá škola… Já mám vztek, když o tom píšu, protože bych jí nafackovala… Vím, že to není jednoduché, každé dítě je jiné a potřebuje jinou péči a postup aby se něco naučili… ale když čtu ty pedagogickopsychologické příručky, tak nevím, na co ta učitelka čeká… způsobů a rad je tu fůra.No a má na to přece vzdělání, ne? Všechno to, co se Petr ve škole nenaučí, doháním s ním já doma a čte… počítá, z Mat má jedničky… tak kdybych si tam stoupla, se svými zkušennostmi s lidmi a dětmi, tak je to také naučím a myslím, že by i odcházeli domů spokojení a ne s pláčem jako Petr. Jak jsem říkala, můj koníček je psychologie , astrologie a tak to doma hezky zkouším na dětech… a proč to jde.. ? no zase tady datluji a nekoukám že mi asi nebude stačit okénko…
Za ten můj překlep se omlovám, měla to být MORÁLNÍ PODPORA. Ale máte všichni pravdu. Tak nějak cítím, že BRMBULKA ja totéž co Péťova úča ze školky. To je právě ono.Ona s ním hovořila,podala mu emocionálně pomocnou ruku v tom kolektivu a bylo…..a on jí bezmezně miluje.Nedokáži si představit, říct mu, že za paní Irčou se nepůjde po škole podívat.Ona je pro něho něco jako anděl.Kdybych to udělala, tak se sekne a bude se fakt mračit, což normálně nedělá a bude trucovat.Také jsem přemýšlela, že tahle naše psaníčka vytisknu a šoupnu to pěkně třídní na stůl, aby se pokochala.Třeba by se trošku zamyslela, jak já říkám, chytla by se za nos. Aguska.
Daso….ono je hlavni najit neco co na danou situaci zabere….loni v prvni tride jsem dostala do tridy svehlavicku kluka….beranisko jak BRNO….kdyz jsme na velke papiry rozcvicovaly ruky a prstiky bloudenim jenika a maraënky v lese..kroutivými pohyby atd…tenhle rekl ja nerad bloudim ja mam rad rovne cety…a proste nehla si s nim….jemna motorika u nej velmi slaba……pri psani nebyl schopen spojovat pismenka a kazde psal zvlůast….najednou byla prvouka…a bavili jsme se o doprave a ten maly hosik byl schopen mi vyjmenovat vsechny zastavky a trasy tramvaji…zjistila jsem ze je to jeho vasen:))))…zacali jsme psat….prisla jsem k nemua rikam…luky jestli chces byt spravny tramvajak(a to je jeho sen …i tatinek je:)))….nesmis prerusit jizdu pismenek jinak se tramvaj zastavi a cestujici by byli nespokojeni s tim jak trhave jezdis….svete div se….on pochopil co po nem chci…chcvili to trvalo….ale ted je to ten nejlepsi a snazivi skolacek na svete…protoze vi ze vse se vsim souvisi…ze skola ho chysta na to aby byl skvely tramvajak…a bude..ten nejlepsi….a to same s tim stenatkem….kluka tahali vsude kde se dalo po vysterenich…a ono stacilo si snim popovidat…co mu chybi…co delal pred rokem….no a ja(mela to byt spis matka) jsem zjistiola ze prisel o toho psa(jak je mozne ze tohle mamu nenapadne?)…no a malych stenatek ktera nikdo nechce jsou plne utulky:)
Brmbulko, Ty jsi živel! Ale hrozně hodný člověk. :o)
Dát klukovi štěňátko, to je supr nápad.
Pavlinkav (5. 1. 2007 v 22:50):
presne….jsem ted musela zduvodnovat proc jsem zlepsila zakovi znamku od lonska o tri stupne….pryse nemohl tak zlepsit….nikomu nedoslo ze klucikovi umrel pejsek ktereho mel od narozeni…a ze to proste minule pololeti nezvladal….dostal ode mne na zacatku roku stenatko….a ze 4 z m a cj je 1…nikdo nevreri…a tahaji ho po prezkousenich…a on jeim vsude ukazuje ze si ty 1 zaslouzi
Holky, já mám pocit, že tohle už nestačí jen vyříkat, že ho fakt má zaškatulkovaného a bohužel to vypadá tak, že ho (ani nikoho jiného) nemíní z té škatulky šoupnout do jiné. Bože jak já toto nenávidím, když se v první třídě dítě zaškatulkuje a pak se to s ním tahne. A v tu ránu nemůže přece šikovná holčička mít 2 nebo 3 z vyjmenovaných slov a stejně tak by přece byl zázrak, kdyby ten lajdák XY měl jedničku! Někteří lidé jsou neflexibilní a funguje u nich haló efekt. Hrůza!!!!!
Poraďte se určitě s tou p.uč. ze školky, ale pokud neuvidíte zlepšení, tak neváhejte. Je mi jasné, že pokud je chytrý, tak si může myslet, že problém řešíte útěkem a že to tak půjde vždycky, ale připadáte mi nadmíru inteligentní na to, abyste mu něco takového povolila. Myslím, že byste mu dokázala vysvětlit, proč to tak bylo a že nebylo jiné východisko. Ale taky že to tak nejde dělat pořád, že se se budete rvát za něho, když on to nebude vzdávat a bojovat s váma. A žádné věty „je mi to jedno“, jedno je jenom kolečko od trakařa!!!:o)))))
Aguska (5. 1. 2007 v 20:46):
hihihihihih…oralni porpora???…od kterepak:)