Archivované diskuze jsou určeny pouze ke čtení.
Prvňáčci 2012/2013
Včera už proběhly první zápisy do prvních tříd pro příští školní rok. Dnes na VD vyšly hned dva články, které se zápisy také souvisí (Jaká je nejlepší škola pro vaše dítě? a Rozhodujeme o první třídě nebo o odkladu povinné školní docházky), tak si říkám, že možná už i nazrál čas k založení další prvňáčkovské diskuze…
Máte doma budoucího prvňáčka? Chystáte se letos k zápisu?
Neváhejte a pište, jsem zvědavá, kolik se nás tu sejde (ano, i nás to letos čeká) a taky jak probíhají přípravy, rozhodování o případném odkladu nebo zápisy u vás 🙂
Ksando:
Mně taky nevadí, že paní učitelka je trošku drsnější, naší slečně to neuškodí. Ale co mě fascinuje, že třeba pochvaly píše do notýsku, kam píše různé vzkazy, jedničky ke cvičením do učebnic, ale když děti mají razítko, že něco napsaly, vypočítaly špatně (třeba 1 příklad z 15), tak jim to razítko dá do žákovský. Ve vedlejší třídě dává paní učitelka jedničky za všechno a kamarádky naší slečny vždycky volají, já už mám 32 jedniček apod. No a u nás je máme v učebnicích, ale do žákovský je paní učitelka dává vyjímečně. Naštěstí naše malá je v pohodě, nevadí jí to, ale jsou ve třídě děti, které jsou z toho dost nešťastné.
I když včera přinesla v žákovský jedničku s hvězdičkou z matematiky, tak byla moc šťastná 🙂
Kšando, těch úloh máte podle mě moc. To je na prvňáka opravdu na dlouho.
Naše děcka mají úkol každý den, to jo, ale je to třeba 3 příklady v MA, dva řádky čáreček v písance, nebo jen vybarvit, co nestihli v prvouce a nastříhat písmenko. Prostě piánko.
Písanku si včera poprvé donesla malou (jedou podle Nové školy Brno), ale o peru ještě nemluvila. U nás teda nebude ani stabilo, ani tornádo, já trvám na klasickém bombičkovém s iridiovou špičkou. Mám s tím nejlepší zkušenosti. Na tornádo mi tlačí, to už mám vyzkoušené.
Já teda ze stabila nadšená nejsem a i naše paní učitelka říkala, že píše docela silně. Takže u nás určitě normal tornádo. My teda máme úkoly denně – dnes to byl první pátek, kdy jsme zvládli napsat všechny úkoly – jinak si to opravdu musíme rozhodit do celého víkendu. Píšeme úkoly fakt dost dlouho a nemyslím si, že by malá byla nějak pomalá – hodně času nám teda zabere to psaní, ale zbytek máme hned – dostávají téměř vždy čtení, psaní, počty a pak takové to doplňování písmenek do “mřížek“. Mě se právě kamarádka ptala, jestli to je opravdu tak, že dostávají prvňáčci jedničky téměř za vše – u nás to tak opravdu neni.
Ahoj holky, my taky celkem v poho. Sice už Kuba není tak nadšený, družina a víkendy jsou lepší 🙂
Úkoly moc nedostávají, denně určitě ne.
Kšando, taky umí písmenka, co píšeš a písanku si mají přinést v po. O peru taky mluvil. Ale já si myslím, že na to zatím nemá zralou ruku… Paní učitelka dost motivuje, nosí jedničky i za to, co já bych tak neohodnotila… ale možná jsem na své dítě moc přísná. Tak jsem zvědavá, kdy to pero přijde. Ještě ho záměrně nemáme, abychom ho mohli jít slavnostně koupit 🙂 (chce Stabilo)
Ahojda, tak u nás střídavě oblačno, i když musím zaklepat, zatím je to o dost lepší než jsem vůbec čekala. Dle psycholožky je totiž na hranici vzdělatelnosti v “normální“ škole. Je teda fakt, že musíme trénovat víc než většina ostatních dětí, ve škole se těžko soustředí a když mají matiku nebo češtinu poslední dvě hodiny, tak to je jeden vykřičník za druhým. Třeba minulý týden byl prý až nezvladatelný – si prý v hodině vytáhnul hračky a začal si hrát.
Jak jsem vypozorovala, tak jedou v písmenech moc rychle, ty první jeli ještě pomalu, takže je docela umí, ale pak za týden tři nový a už se mu hrozně pletou. To samé je v matematice, když bylo samotný sčítání, tak to uměl, dokonce překvapivě dobře, pak přidali odečítání a je nahranej, zatím nepozná kdy sčítat a kdy odečítat.
Bude to perný, ale doufám, že to zvládnem.
Bohužel ač je Barča už v 5., problémů se nezbavila, s matikou a češtinou se potýká pořád a musím dohlížet i na opakování vlastivědy, přírodovědy a ostatních předmětů – jen tak mít dost času…
Mourecko, naše paní uč. se s nimi taky nemaže – ze začátku jsem taky valila oči :-). Nicméně – malé to fakt pomohlo. Není typ, který by se až zas tak moc zaobíral tím, že se něco nepovedlo (i když i to se za ty necelé dva měsíce změnilo) a je to pro ni motivace. Dnes třeba strašně vysmátě přišla s tím, že má v žákovské první 1-2. Abyste mě špatně nepochopili – je to hezká známka, ale čekala jsem, že když poprvé uvidí dvojku – zatím měla samé jedničky + asi 4 podpisy (které teda fakt vůbec neřeší – což říkala p. uč., že je i záměr – aby nebyli ve stresu), že bude trošku zklamaná, ale né:-).
Ahoj,
u nás zatím vše v pohodě. Nela začala sama od sebe číst a jako jediná ve třídě dostala jedničku a pochvalu za čtení. To jí moc baví, se psaním to je horší. Někdy píše krásně a někdy to flinká. ve škole to má taky na střídačku, jeden den má samé jedničky a pochvaly a druhý den se jí zase nedaří. V každém případě se do školy těš, i když, jak už jsem tu psala, paní učitelka se s nima nemaže.za jednu chybu třeba v diktátu nebo matematice už je prostě špatné razítko :-(()
Tak co je nového? U nás se docela daří. Dokonce už malá dostala i nějaké jedničky ze psaní… Zrovna dnes jsem jí ukazovala v sešitě jak moc se zlepšila… Dnes přinesla už “opravdickou“ písanku, tak jsme měli za DÚ první stránku… Říkala, že p. uč. jim řekla, že kdo to bude mít celé pěkné, že dostane pero. No, vzhledem k tomu, že pořád dost gumujeme, tak jsem jí řekla, že bych s tím perem radši ještě počkala:-). V psaní je dost nevyrovnaná – jeden den to napíše snad líp než má předlohu a druhý den ten samý úkol není schopná napsat. Ale čtení už jí jde dobře a hlavně ji to začalo bavit – čtou už slova (umí samohlásky a M,P,S,L). Někdy se rozhodne, že bude úkoly bojkotovat a pak je to teda hodně náročné, ale většinou už nemáme problém. Jen teda nevím, jak to budeme dělat, až budu chodit do práce – pokud máme úkoly psát cca ve 14, tak je to pohodička – bez stresu…, ale dvakrát v týdnu chodí do družiny úkoly tedy píšeme až v 15:30 a to je už úplně v útlumu a není schopná se soustředit. Máte to také tak? Jsem ráda, že máme ty začátky za sebou neb teď vidím, že už je opravdu velká školačka a že jí ta škola prospívá (konečně jsem si přestala vyčítat, že jsem ji do té školy dala).
Tak jsem tu s hlášením, že nic nedopadlo 😉
Šly jsme dnes teda s malou až do šatny (svedla jsem to na to, že neseme sběr 😉 ) a že pokud páťačku potkáme, tak bych chtěla, aby si to za mé asistence vyřídila sama (řekla, co si nepřeje).
No a před školou ani ve třídě holčina nebyla, takže buď jsme šly v jinou dobu, nebo je nemocná, nebo mě viděla, že jdu s malou, tak se schovala v šatně, to jsem už pak neřešila. Tak uvidíme, co bude další dny.
Náboženství u nás probíhá asi tak jak u Danči – zatím si povídají, kreslí, zatím o rodině, o umění naslouchat. Taky mají řádovou sestru. Malé se to zatím moc líbí.
My jsme se na náboženství tak nějak “shodly“, já jsem z katolické rodiny, náboženství považuju za součást výchovy a v desateru vidím základy slušného chování, tudíž si myslím, že to neuškodí 😉
Jinak naše slečna dnes nesla do školy bombonky, má dnes 7 roků :-), tak byla natěšená, dělala v šatně tajnosti, no legrace.
Ksando, gratuluju. 🙂 Hlavně mi přijde super, že se sama odhodlala a přihlásila se.
Ty figurky, to jsou klasické šachy?
Petro, já jsem byla v červnu za učitelkou a ta mi řekla, že jim bude dávat úkolů málo a že si myslí, že asistence je na to zbytečná . Nabídla se, že kdyby mu psaní nešlo, může s ním i ona trénovat ještě po škole. A ukázalo se, že by se ta studentka u nás fakt neuživila. 🙂 Psaní mu jde v pohodě, není to zázrak, ale prostě úplně normál jako většina dětí.
To čtení se naučil sám, nechtěla jsem ho v tom nějak podporovat, ale ptal se na písmena a když pak četl něco špatně (třeba ě a tak), tak jsem ho opravila, aby si nezafixoval nějaký nesmysl. Zezačátku to bylo zábavný a legrační, pak jsem zjistila, že se mi to občas i hodí. 🙂
Pavlinko, syn se taky přihlásil do náboženství, já jsem váhala, ale on se prostě přihlásil sám.
Zatím kreslili obrázky, co mají nejradši a za co jsou vděční. Má je nějaká sestra, syn říkal, že umí mrkat každým okem zvlášť, zdá se, že je s ní docela zábava. 🙂
S tou páťačkou je to trochu divné, dej pak vědět, jak to dopadlo.